2PEP communication & design
De vorm is eerlijk
Identity Design

Een logo, de vormen, de kleuren, 
de lettertypes en de beelden, ze zijn wat 
ze zijn.
Zij kunnen zich niet anders voordoen. Wel vormen ze voor een onderneming, een merk, vaak de eerste kans op een goede indruk. De juiste keuze en een goede balans tussen deze verschillende elementen
– goede vormgeving, ‘design’ – 
vormt daarmee een stuwende kracht achter de visuele presentatie van de onderneming of het merk.
 

Want goede vormgeving brengt scherpte. Het geeft een duidelijke uitstraling. Een look-and-feel, een beeldtaal, die wordt bepaald door de verhoudingen, de gebruikte vormen en beelden, de gekozen kleuren en lettertypen, de materialen waarop het is verwerkt, het geluid dat het maakt. Het spreekt al onze zintuigen aan. Alles draagt bij aan die onmiddellijke herkenning waardoor het uitstijgt boven die brij, het dagelijkse bombardement aan prikkels, waarin wij ons bewegen.

 

Het is dus belangrijk dat die visuele taal het idee achter het merk laat zien en laat voelen. Onderscheid van de anderen. Toont wat de onderneming of het merk beweegt en waar het voor staat. Goede vormgeving zorgt dat die boodschap goed overkomt. Bepaald wie er wordt aangesproken en welke waarde deze boodschap uitstraalt.

 

Het creëren van een onderscheidende identiteit is een complex proces wat de kern van de onderneming raakt. Vragen als ‘wat, ‘hoe en ‘waarom’ dienen beantwoord dienen te worden om te weten hoe het merk of de onderneming visueel er uit moet gaan zien. 2PEP communication & design creëert op basis van deze antwoorden met goede, heldere vormgeving – de juiste mix van die visuele elementen – een onderscheidend merkuiterlijk’, een identiteit, die bijdraagt aan de herkenning en het succes van een onderneming, persoon, product of dienst.